Datum: 14 juni, 2024
Tid: 19:30
Plats: Adolf Fredriks kyrka

Den 13e till 16e juni bjuder Adolf Fredriks kyrkas kammarkör och Adolf Fredriks församling in till stor musikfest i Adolf Fredriks kyrka! Festivalyran som vi har valt att kalla denna tillställning, är fyra konserter under fyra dagar med olika teman och stilar där kammarkören delar scenen med olika inbjudna gästmusiker och ensembler!

I denna konsert möter Adolf Fredriks kyrkas kammarkör två andra välrenommerade sångensembler, den nyskapande professionella vokalensemblen VoNo och Stockholms Studentsångare. Programmet är en kärleksförklaring till a capella-musik och bjuder på en blandning av klassisk vår- och sommarrepertoar, och både mer moderna och klassiska verk. Biljetter köps via nortic här.

Dirigent Adolf Fredriks kyrkas kammarkör och Stockholms Studentsångare: Christoffer Holgersson
Dirigent VoNo: Lone Larsen

Varmt välkomna!